Rss Feed
  1. 5 tahun dari sekarang

    Friday 16 November 2012

    "Kami berjanji, 5 tahun dari sekarang, kami akan kumpul semula dan banding. 
    Siapakah di antara kami yang masih thabat dalam jalan dakwah. 
    Bukan saja thabat, malah aktivis tegar dalam jalan dakwah"

    Itu perjanjian mereka.
    Termetrai zaman dulu, tahun 2006.
    Ramai menjadi saksi, termasuk saya sendiri.

    5 tahun dah pun berlalu, malah terlebih lagi
    Dan mereka..
    ..benar-benar menepati janji mereka.
    Bukan hanya thabat, malah penggerak, peneraju dalam dakwah.

    Kagum.
    Perjanjian yang bukan omongan kosong.

    Itu janji mereka.
    Janji saya bagaimana?

    5 tahun akan datang: 2017
    Pada usia 27 tahun, di mana saya ketika itu?
    Sudah ada Master kah untuk manfaatkan ummah?
    Jadi clinical psychologist kah

    Terbuai kah dengan tawaran dunia?
    Generasi harapan sudah terlahirkah?
    Berapa mad'u yang terkumpul dan terbina?
    Adakah masih menjadi jundi kemetot?
    Atau lebih matang T&D ini?


    Dalam hati kecil saya berjanji,
    TAKKAN BERPALING DARI JALAN INI!


    p/s: wahai yang membaca. mari saling menguatkan. Jauh di sudut hati, anda pun mahu begitu kan? Saya tahu.





  2. 0 comments:

    Post a Comment